deisbo.nl

  • De ISBO
    • ISBO nieuws
    • Visie en Missie
    • Geschiedenis
    • Islam en onderwijs
    • Bestuur
    • Vacatures
    • Privacy Statement
  • Academie
    • Bestuurlijk
      • Good Governance
      • Mediatraining
    • Identiteit
      • Islam en toegepaste ethiek
      • Islam in Europa
      • Islam voor niet-moslimleerkrachten
      • Islamitische Opvoeding
      • Gezinsdynamiek, ouder-kindrelatie en social media
      • Islamitische Pedagogiek
      • Vakdidactiek voor godsdienstleerkrachten
    • Juridisch
      • AVG Bewustwording
      • Dossieropbouw PO en VO
      • Gescheiden ouders
      • Medezeggenschap
      • Re-integratieverplichtingen PO en VO
      • Toelating en verwijdering leerlingen in het PO en VO
    • Persoonlijke ontwikkeling
      • Excellent Leiderschap
      • Islam NLP Coaching
      • NLP vanuit Islamitisch Perspectief
      • Persoonlijke Ontwikkeling + NLP
      • Individueel Counselingstraject
      • Zelfmanagement voor Professionals
    • Cursus kalender
  • Dienstverlening
    • Ouderverklaring
    • Identiteit
    • Belangenbehartiging
    • Juridisch
    • Oprichting Scholen
    • Functiewaardering
  • Ledenvoordelen
  • Scholen en Besturen
    • Scholenmonitor
    • Adressen
  • Contact
BOEKENWINKEL
  • No products in cart.
vrijdag, 22 mei 2020 / Published in Home, Vacatures

Promovendus islamitisch godsdienstonderwijs en burgerschapsvorming

vacature Radbout universiteit

Promovendus islamitisch godsdienstonderwijs en burgerschapsvorming

  • 32 – 40 uur per week
  • Maximum salaris bruto/maand: € 2.972,-
  • Faculteit der Filosofie, Theologie en Religiewetenschappen
  • Werk/denkniveau: Universitair
  • Contractduur: 4 of 5 jaar
  • Reageer uiterlijk: 7 juni 2020

SOLLICITEER

Wij zoeken

Schoolvakken als geestelijke stromingen of godsdienst-levensbeschouwing worden tegenwoordig gezien als een belangrijk onderdeel van de burgerschapsvorming van leerlingen. Doorgaans wordt hierbij dan wel verondersteld, dat deze vakken op een neutrale wijze dan wel vanuit een hoofdzakelijk christelijk perspectief worden gegeven. Dat ook andere levensbeschouwelijke of religieuze perspectieven, zoals een islamitisch perspectief, dienstig kunnen zijn aan de burgerschapsvorming van leerlingen wordt hierbij veelal over het hoofd gezien of wordt soms zelf expliciet ontkend. Tegen deze achtergrond beoogt het project Teaching democratic values in Islamic religious education in primary schools in the Netherlands na te gaan op welke wijze het islamitisch godsdienstonderwijs een bijdrage kan leveren aan de burgerschapsvorming van islamitische basisschoolleerlingen in Nederland. Door middel van literatuuronderzoek, schoolboek analyse, lesobservaties, interviews en vragenlijst onderzoek zal de relatie tussen islamitisch godsdienstonderwijs en burgerschapsvorming nader worden onderzocht.

Voor het uitvoeren van dit project zoeken wij een afgestudeerde religiewetenschapper, theoloog of pedagoog met kennis van en interesse in het godsdienstonderwijs in Nederland die tevens verschillende empirische onderzoeksmethoden kan hanteren. Kennis van het islamitisch godsdienstonderwijs strekt hierbij tot aanbeveling.

Wij vragen

  • Een afgeronde masteropleiding of researchmaster in de religiewetenschappen, de theologie of de pedagogiek.
  • Aantoonbare interesse in en kennis van het godsdienstonderwijs in Nederland, hetgeen bijvoorbeeld blijkt uit een masterscriptie, andere publicaties of relevante werkervaring.
  • Kennis van het debat omtrent de relatie tussen godsdienstonderwijs en burgerschapsvorming.
  • Aantoonbare ervaring in het verrichten van empirisch onderzoek, zowel kwalitatief als kwantitatief.
  • Een goede Engelse spreek- en schrijfvaardigheid.
  • Goede communicatieve en sociale vaardigheden.
  • Flexibiliteit.

Wij zijn

De Faculteit der Filosofie, Theologie en Religiewetenschappen telt ruim 160 medewerkers in 8 kernleerstoelen en ondersteunende afdelingen. Onze wetenschappers werken multidisciplinair in het onderzoeksinstituut en in het onderwijsinstituut. Zij verzorgen het onderwijs voor ongeveer 750 (deels internationale) studenten. Ons onderwijsprogramma bevat diverse topopleidingen en kent zowel verdiepende disciplinaire studierichtingen als interdisciplinaire en multi-facultaire studies.

De faculteit heeft een innovatief onderwijsprogramma dat sterk is gerelateerd aan actuele maatschappelijke vraagstukken. Onze opleidingen Religiewetenschappen en Theologie kenmerken zich door hun vertaling naar hedendaagse thema’s. Ze hebben een breed toepassingsgebied en behoren tot de beste opleidingen in hun soort.

Radboud Universiteit

Wij willen het beste halen uit de wetenschap, uit anderen en onszelf. Waarom? Omdat dit hard nodig is voor de wereld om ons heen. Vooraanstaand onderzoek en onderwijs leveren een onmisbare bijdrage aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Dat is wat meer dan 22.000 studenten en 5.000 medewerkers van de Radboud Universiteit samenbrengt. En wat vraagt om nog meer talent en samenwerking en een leven lang ontwikkelen. Je bent nodig!

Wij bieden

  • Aanstelling: 32 – 40 uur per week.
  • Het bruto salaris start met €2.325 per maand op basis van een 38 urige werkweek en loopt op tot €2.972 in het 4e jaar (salarisschaal P).
  • Het salaris is exclusief 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering.
  • Contractduur: U krijgt in eerste instantie een tijdelijke aanstelling als promovendus voor de duur van anderhalf jaar, die na een positieve beoordeling wordt verlengd tot vier of vijf jaar.
  • De gewenste datum indiensttreding is 1 september 2020.
  • Bekijk ook onze andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden.

Meer weten?

Meer over de inhoud van de vacature:
Paul Vermeer, universitair hoofddocent empirische religiewetenschap
Telefoon: 024 3611459
E-mail: p.vermeer@ftr.ru.nl

Carl Sterkens, universitair hoofddocent pastoraaltheologie
Telefoon: 024 3616051
E-mail: c.sterkens@ftr.ru.nl

Solliciteren

Richt de sollicitatiebrief aan Paul Vermeer en solliciteer, via de solliciteerbutton, uiterlijk 7 juni 2020.

Stuur met de sollicitatie de volgende bijlagen mee:

  • Motivatiebrief.
  • Cv met cijferlijst.
  • Masterscriptie of een andere publicatie.
  • Publicatielijst (eventueel).
  • Contactgegevens van minimaal twee referenties.

De eerste gesprekken vinden plaats op dinsdag 23 juni.

SOLLICITEER

Met deze vacature willen wij zelf onze nieuwe collega werven. Dit is dan ook géén oproep voor acquisitie.

  • Tweet

What you can read next

Leerkracht Basisonderwijs (Basisschool El Wahda)
Leerkracht Basisonderwijs – El Wahda Heerlen
Vacature Groepsleerkrachten midden- en bovenbouw fulltime/parttime Stichting Islamitisch Onderwijs Noord-Holland

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

DE ISBO

De Islamitische Schoolbesturen Organisatie behartigt de belangen van het islamitisch onderwijs in Nederland.

Zielhorsterweg 83
3813 ZX Amersfoort
Tel: 033 4571001

PAGINA'S

  • De ISBO
    • ISBO nieuws
    • Visie en Missie
    • Geschiedenis
    • Islam en onderwijs
    • Bestuur
    • Vacatures
    • Privacy Statement
  • Academie
    • Bestuurlijk
    • Identiteit
    • Juridisch
    • Persoonlijke ontwikkeling
    • Cursus kalender
  • Dienstverlening
    • Ouderverklaring
    • Identiteit
    • Belangenbehartiging
    • Juridisch
    • Oprichting Scholen
    • Functiewaardering
  • Ledenvoordelen
  • Scholen en Besturen
    • Scholenmonitor
    • Adressen
  • Contact

HET LAATSTE NIEUWS

VIEW ALL
  • Leerkracht Basisonderwijs (Basisschool IBS Tarieq Ibnoe Ziyad)

    juni 17, 2021
  • Leerkracht Basisonderwijs (Basisschool El Wahda)

    juni 4, 2021
  • Leden voor het algemeen bestuur gezocht (Basisschool El Wahda)

    juni 4, 2021
  • Interne begeleider IBS De Olijfboom (parttime)

    juni 3, 2021

NIEUWSBRIEF

Ontvang het laatste onderwijs nieuws direct per mail.

design2press van creatie tot publicatie
TOP